Non-EU trustees

Bent u als trustee niet woonachtig in de EU en wilt u de trust of soortgelijke juridische constructie en de UBO’s hiervan registreren, dan moet u een persoonlijk account aanvragen waarmee u kunt inloggen. Voor het aanvragen van een persoonlijk account kunt u onderaan deze pagina het aanvraagformulier (PDF) downloaden. U dient dit formulier uit te printen, in te vullen en met de gevraagde documenten op te sturen naar het volgende adres:

KVK
t.a.v. UBO-register trusts
Postbus 48
3500 AA Utrecht
Nederland

OF

KVK
t.a.v. UBO-register trusts
Sint Jacobsstraat 300
3511 BT Utrecht
Nederland

Deze procedure is alleen voor non-EU trustees bestemd. Voor trustees die woonachtig zijn in de EU geldt:

  • Trustees die woonachtig of geregistreerd zijn in Nederland kunnen met gebruik van DigiD de registratie via deze website doen.
  • Trustees die woonachtig of geregistreerd zijn in een ander Europees land dienen de registratie in het register van het desbetreffende land te doen.

Bent u woonachtig in Liechtenstein, Noorwegen of IJsland en heeft u een BSN? Dan kunt u DigiD aanvragen en inloggen via deze website om de trust of soortgelijke juridische constructie en UBO's hiervan te registreren.

Op de website van DigiD kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van een DigiD als u in het buitenland woont. Als u niet aan de voorwaarden voldoet om een DigiD aan te vragen, dan kunt u een aanvraag doen voor een persoonlijk account.

Let op: Als u een DigiD heeft of in aanmerking komt voor een DigiD en via dit formulier een persoonlijk account aanvraagt om te registreren, wordt uw aanvraag afgewezen.

Bekijk de registratiewijzer voor meer informatie over het registreren in het UBO-register trusts.

Aanvragen van een persoonlijk account

Download het aanvraagformulier. Vul het aanvraagformulier in en stuur deze samen met de gevraagde documenten op naar bovenstaand adres. Zodra wij het aanvraagformulier hebben ontvangen, wordt er een persoonlijk account aangemaakt voor u. Bij het invullen van het aanvraagformulier wordt gevraagd om een geldig e-mail adres en om een pincode. De pincode mag u zelf verzinnen en moet uit 6 cijfers bestaan. Schrijf de pincode voor uzelf op, want deze heeft u nodig bij het activeren van uw persoonlijk account. Bij het activeren van uw account heeft u ook een mobiele telefoon nodig.

U krijgt bericht van ons per e-mail voor het activeren van uw persoonlijk account. Houd er rekening mee dat u binnen 72 uur na ontvangst van de e-mail uw wachtwoord moet wijzigen. Meer informatie leest u in de instructie over het activeren van uw persoonlijk account, onderaan deze pagina.

Persoonsidentificatienummer

Op het aanvraagformulier moet u een persoonsidentificatienummer invullen. Er zijn twee mogelijkheden:

  • u vult het nummer in waaronder u geregistreerd bent in de fiscale registratie of andere persoonsregistratie van het land waar u woonachtig of geregistreerd bent.
    Let op: u vult hier niet het nummer van uw identificatiebewijs in (zoals een paspoortnummer).
  • u beschikt over een BSN en bent ingeschreven in het RNI (het Nederlandse Register Niet Ingezetenen). Meer informatie over het RNI kunt u lezen op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
    Let op: onder bepaalde voorwaarden kunt u zich ook inschrijven in het RNI en daarbij een BSN krijgen.   

(Gelegaliseerde) documenten

Bij het opsturen van het non-EU aanvraagformulier, moet u ook een tweetal gelegaliseerde documenten meesturen. Zoals een kopie van beide zijden van uw paspoort en een adresbewijs. Houd er rekening mee dat een adresbewijs zoals een bankafschrift, niet ouder mag zijn dan 3 maanden.

Een ander voorbeeld van een adresbewijs is een uittreksel uit het bevolkingsregister. Als u het originele uittreksel opstuurt, hoeft dit niet gelegaliseerd te worden.

De documenten moeten leesbaar zijn voor de KVK. Bijvoorbeeld Chinese tekens zijn niet toegestaan, tenzij er een gelegaliseerde vertaling in het Engels, Duits, Frans of Nederlands is bijgevoegd.

U kunt uw documenten laten legaliseren door onder andere een rechtbank, notaris, advocaat of andere instantie van het land waar u als trustee woonachtig of geregistreerd bent.

Let op:Wanneer u beschikt over een BSN en bent ingeschreven in het RNI, dan volstaat het meesturen van een kopie van beide zijden van uw paspoort. Deze kopie hoeft dan niet gelegaliseerd te zijn. Ook hoeft u geen adresbewijs mee te sturen.

Inloggen

Als u al een persoonlijk account heeft, kunt u inloggen door op onderstaande 'Inloggen'-knop te klikken.