Als u een foutmelding krijgt bij de ID verificatie kunt u voordat u contact opneemt via het contactformulier eerst de volgende punten controleren:
-
Heeft u een kopie van het identiteitsbewijs van de juiste UBO geüpload?
-
Is het document goed leesbaar?
-
Heeft u de gegevens van de UBO juist ingevuld? (achternaam, geboortedatum etc..)
-
Is het document nog geldig? Verlopen identiteitsbewijzen worden niet geaccepteerd.
-
Is het bestand in JPEG, JPG of PDF format? Andere typen documenten worden niet geaccepteerd. Als het uploaden van een PDF ook niet lukt kunt u ook een JPG of JPEG proberen, of omgekeerd.
-
Is het BSN zichtbaar? Het BSN mag niet afgevlakt worden. Het staat ook op de laatste pagina van het paspoort en op de achterkant van uw identiteitskaart. Het beste kunt u kopieën van beide pagina’s eerst plakken in één document en het vervolgens uploaden in één van de toegestane formats. Kopie ID-app scans kunnen niet worden gelezen door het systeem.
-
U kunt alleen paspoorten van alle landen uploaden of identiteitskaarten uitgegeven in de Europese Economische Ruimte (EER). Rijbewijzen worden niet geaccepteerd.
Raadpleeg voor verdere informatie de Instructie uploaden identiteitsbewijs UBO-register trusts